12/01/2010

*January 12 גלויות מהשוק

גלויות מהשוק
אירגנתי לי מספר שעות חופשיות מעבודה ו'קפצתי' לסידורים. לקחתי עימי מצלמה על מנת לתעד מה חדש בשוק העונה, בחורף הזה האביבי משהו . מי מבין הירקות והפירות מככב בשוק היום
צילום בשוק אינו בדיוק נוח לי, ישנם זמנים שבחופזה הוא נעשה .אני שואלת רשות את מרבית הרוכלים לפני הצילום.. לא כולם אוהבים שמצלמים להם.. ש'פולשים' עם מצלמה לשטחם הפרטי. חלקם לא מבינים בשביל מה. אני מסבירה למי ששואל לחיבתי לירקות העונתיים ושיתוף העולם בצילומיי
רוכל התותים הושיט ידו לערימה הגדולה, שלף תות ענק ונתן את רשותו לצלמם. "רק אותי אל תצלמי".. כמובן שכיבדתי רצונו
בסיום סיור הצילום בשוק שמתי לב שעדשת המצלמה הקטנה שלי אינה נקייה, החלק המעומעם בצילומים שכאן לא נעשה במכוון
כשהגעתי לחנות הירק והפרי של עמוס התקבלתי בחביבות. הציגו בפניי את הסחורה המובחרת. מה יש להם? - תפוזים עם פיטם : וגם לימונים מתוקים ותפוזונים קטנטנים בשפע
הגברת שהיתה שם הציגה בפני ללא לאות ובגאווה מגוון פרי וירק משלהם וגם את האגסים שלהם בכל צבע וצורה,כשסיימתי לצלם דחפה לידי דף נייר מחברת משובץ ובו שם הדוכן: עמוס רומנו. כתבי, ביקשה
הם מוכרים צנון לבן ושחור וירוק. מקבלים את הקונים בכוס מיץ רימונים סחוט טרי. בעל הבית שהתעניין לדעת למי אני מצלמת והיכן יפורסם ציין שאצלו ניתן להשיג את השעועית הירוקה של הבולגרים. מדוע של הבולגרים? אני שואלת. לדבריו, הבולגרים מכינים מהשעועית מטעמים
יצאתי מחנותם, מכל עבר כפות ענק בתוך הררי הערמונים השחומים, הנה הם מבריקים בשמש הצהריים
אשכולות בננות, גבעות של תותים. וזה לא בדיוק משנה מי היה בארגז קודם
רוכלי השוק מצאו עוד דרך למכור קלמנטינות, הצבע הכתום העז זועק מתיקות, והיה גם קולורבי הטעים בעודו טרי, לקלף ולאכול. הארטישוק אהובי , לא היה במיטבו בחלק מהדוכנים
--
אהה.. שק הפלפלים החריפים שלמעלה היה כבר מחנות הקטניות והתבלינים, מוכרים אותם במרבית ימות השנה. צבעם העז סיפק לי היום את גלויית הצבע היפה ביותר לטעמי
 


חניתה הראל © כל הזכויות שמורות על תכנים והתמונות
עולם קולינרי עשיר מוגש לכם בעברית

2 comments:

Anonymous said...

יופי של תמונות!

Chanita Harel חני הראל said...

תודה

assets Creative Commons License