26/02/2010

*February 25 עוגיות עם קוקוס ואגוזים

עוגיות גם לפורים

השנה 1964, ערב חג המולד, סינדי פלטצ'ר מאנדיאנפוליס רוכנת במטבחה מעל מגש העוגיות. היא מעטרת כל עוגיה במלית גבינה וקוקוס, מקשטת בזיגוג שוקולד נוזלי מלמעלה. העוגיות זוכות להצלחה במשפחתה וסינדי מחליטה לשלוח את המתכון לתחרות מתכוני חמאה שהתקיימה באותו הזמן. היא לא זוכה באחד מהמקומות הראשונים בתחרות אבל המתכון שלה זוכה לפרסום באגד מתכונים קטן ומופץ לכל קוראי מגזין הרידר דייג'סט האמריקאי באותו החודש


היום לעת ערב במטבחי הקט אני מנסה לשחזר בדיוק רב את העוגיות של סינדי. העוגיות כמעט כבר בתנור ואני נזכרת שאין לי גבינת שמנת במקרר. אני נועלת מגפונים, יורדת למטה בריצה בדרכי למכולת השכונתית. יורד גשם, אני עולה הביתה, נוטלת מטריית פיטרייה שקופה (של ילדים) ויוצאת למכולת . אשר בעל המכולת שללא ספק סובב אחריו בצעירותו ראשי לא מעט נשים ואולי בעצם גם היום ..מסדר כבר את המכולת ועומד לסגור כל רגע. אני נעמדת מול המקרר מחפשת בעיני גבינת שמנת. מוצאת אחת ניגשת לאשר ושואלת אותו אם יש לו סוגי גבינת שמנת נוספים (זאת היתה שאלה מיותרת..) . אשר שואל אם כוונתי לגבינות צרפתיות.. אני משלמת ואצה חזרה הביתה. העוגיות כבר בתנור. חום התנור מזייף ..לבסוף העוגיות מוכנות וזהובות. לאחר קרור קצר אני מטביעה כל עוגיה במלית העשויה עם גבינת השמנת, אבקת סוכר, קוקוס ואגוזים. 36 עוגיות מתקררות להן על השולחן ממתינות לזיגוג שוקולד
עוגיות
הכמות : 36 עוגיות
:לבצק העוגיות
מאה ועשרים גרם חמאה רכה
חצי כוס אבקת סוכר = 90 גרם
כפית תמצית וניל אמיתית
כוס + כף קמח רגיל =140 גרם +כף קמח

:הכנת הבצק
.לחמם תנור לחום בינוני. לרפד תבנית אפייה גדולה בנייר אפיה
בקערה בינונית בעזרת מזלג להקרים חמאה, אבקת סוכר ווניל. לבחוש פנימה בהדרגה את הקמח, לערבב (עם היד) עד קבלת בצק רך ואחיד. (כמות הקמח המוערכת כוס עד כוס ורבע)
ליצור מהבצק 36 כדורים שווים (כמות של ככפית לכל עוגיה). להניח את העוגיות על תבנית האפייה. ליצור שקע בכל עוגיה. לאפות אותן בתנור החם כרבע שעה או עד שהעוגיות אפויות היטב

:בינתיים להכין את המלית
לערבב 90 גרם גבינת שמנת (לפחות 30% שומן) + כוס אבקת סוכר + 2 כפות קמח + מעט תמצית וניל
.להוסיף : חצי כוס קוקוס + חצי כוס אגוזים קצוצים
.לצנן מעט את העוגיות ובעודן חמימות למלא כל שקע עוגיה במעט מלית . לצנן את העוגיות לגמרי
-
:הכנת ציפוי שוקולד
.בקלחת קטנה ועל להבה נמוכה לערבב ולבשל בבחישה מתמדת
חצי כוס שוקולד קצוץ (כ- 70 גרם) או שוקולד צ'יפס + 30 גרם חמאה + 2 כפות מים. כשהכל נמס לכבות את הלהבה ולהוסיף חצי כוס אבקת סוכר. לטרוף היטב
.לקשט כל עוגיה במעט זיגוג השוקולד
.את העוגיות הנותרות לאחסן במקרר


חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי.עולם קולינרי עשיר וטעים

No comments:

assets Creative Commons License