06/04/2010

April 6 ~~~~~חומוס לבנוני- כל הטיפים וכל הסודות~~~~~~

!חומוס - יש חומוס לבנוני בבית


:הקדמה
"?שמע", אני אומרת לו."אני הולכת לשתף אותך בניסוי קטן .. מוכן "
הוא מחייך. כמה אני אוהבת את החיוך הזה... עדיין איננו יודע שיהיה שפן הנסיונות שלי היום (כן, מזמן לא טחנתי בבית קפה שחור
אני מקרבת לאפו קערית עץ קטנטנה גדושה בפולי קפה שחור קלויים היטב "תריח.."
"אני הולכת לטחון אותם כעת" .. "תשתה קפה
מטחנת הקפה הקטנה מפתיעה ומשרתת נאמנה. מתקבל קפה שחור טחון טרי, דק כהה וריחני
הקפה מתבשל לו כבר על הלהבה. אני חייבת את תוספת הסוכר שלי בשחור הזה
.מאוחר יותר היה גם חומוס לבנוני בבית
מוצאי פסח. שיטוט שיגרתי ברחבי הנט, גם אוכל. מאוחר יותר התקבל דואר חדש. מתכון לעוגיות מעמול כחלק מחגיגות הפסחא. ניגשת לראות את הכישרון מאחורי המעמולים המושלמים שבצילום. וכאן יש לי הפתעה
קוראים לו פואד והאמינו לי, לאיש החביב הזה יש בלוג אוכל מהטובים שיש ברשת העולמית. בלוג אוכל לבנוני אוטנטי מוסבר באנגלית קולחת, בצניעות, ידענות הרבה טעם טוב, צילומים משובחים, טיפים, כותרות מלאות הומור ודיוק. הבלוג של פואד נקרא
The Food Blog
--
יושבת מרותקת מול המחשב. מעיינת בבלוג של פואד כולו ועד תחילתו. בחודש ספטמבר 2009 נכתב פוסט החומוס שלו קישור לפוסט. האיש נדיב, הרשומה שופעת טיפים שלא נוסו אצלנו קודם. אני קמה מיד וניגשת למטבח להשרות גרגירי חומוס במים כפי שפואד מורה בפוסט שלו
פואד, איש צעיר שמוצאו לבנוני חי קרוב לעשור בסידני שבאוסטרליה הרחוקה. האיש יודע מהו אוכל טוב, מנהל בלוג אוכל מקצועי העוסק בעיקר ולא רק באוכל לבנוני. לצד מתכונים כולל הבלוג גם ביקורות מסעדות וצילומים מרהיבים. האיש עושה עבודה נהדרת. בשנייה אחת גלשתי דרכו לאתר של קרוב משפחתו החי שם ועוסק בעיצוב אתרים, רגע אחרי הייתי אצל בלוגרית מסוריה. מרהיב וטעים אצל השכנים
כבר אתמול בלילה צייצתי בטוויטר. שלחתי לפואד תודה על הבלוג ושאני הולכת להכין את החומוס שלו
:לשמחתי הוא מיהר להשיב לי
"thanks Chanit! let me know how you go with my hommous - posted on 00:56:34 "



פואד מסביר שגרגירי החומוס הם בעלי שימוש מגוון. המטבל הידוע בעולם נקרא חומוס ב טחינה פשוט בגלל שהוא מכיל טחינה. החומוס נאכל בצורתו הטרייה והירוקה (לדברי הכותב דומה לאפונים) או כחומוס מיובש, מושרה קודם במים ולאחר מכן מבושל. גרגירי החומוס מהווים מרכיב עיקרי/משני בהרבה מנות אוכל מהמטבח הלבנוני. יחד עם זה שחומוס טוב מצטיין בפשטות הכנתו, גם חלק מהשפים לא בדיוק מצליחים להוציא תחת ידם חומוס כמו שצריך
חומוס אמור להיות במרקם חלק, מתובל היטב במיץ לימון, טחינה ושום. אף אימא לבנונית לא תוכל למסור לכם כמויות מדוייקות. סוד המירקם והתיבול הם עניין של ניסוי וטעייה. ואני אומרת - זה נסיון ראשון שלי עם חומוס לבנוני והוא מצויין
:ככה תכינו חומוס לבנוני בבית
כל התוספות בתוך החומוס וליד נתונות לטעמכם האישי, זהו המתכון הבסיסי של פואד שאפשר לאכלו עם פול, ביצים קשות, עגבניות וחמוצים
-
להשרות ללילה גרגירי חומוס במים עם סודה לשתייה. השרתי כוס וחצי גרגירי חומוס שטופים בהרבה מים יחד עם כפית מדידה של סודה לשתייה. החומוס הושרה ללילה אחד. למחרת נשטף היטב ממי ההשרייה וסונן
להעביר את החומוס לסיר. למלא בהרבה מים ולהביא לרתיחה. להסיר באחת את הקצף שנוצר. לבשל עד שהחומוס רך מאוד
בישלתי את החומוס בסיר רגיל מכוסה במשך שעה שלמה
.לסנן את החומוס ולשמור את מי הבישול. השארתי את החומוס במי הבישול עד שהסיר היה פושר
.לטחון את החומוס במעבד מזון. רצוי ללא הוספת נוזלי הבישול ועד קבלת ממרח חלק
טחנתי את גרגירי החומוס בבלנדר במספר סבבים. התחלתי בכפות ספורות של גרגירי חומוס בתוספת של מעט מאוד נוזלים פחות מכף. לאחר טחינה ראשונית הוספתי עוד כפות ספורות של גרגירי חומוס וטיפת נוזלים עד שכל החומוס הפך לממרח חלק שמרתי מעט גרגירי חומוס מבושלים נשמרו בצד להגשה
להמשיך לטחון את ממרח החומוס עד שמרקמו חלק. על פי הכותב: הוספת עודף נוזלים בזמן הטחינה תגרום לכך שיתקבל ממרח חומוס גרגירי
יש להוסיף: שום, מלח ומיץ לימון ולהמשיך לערבל. אני הוספתי לכמות החומוס המצויינת כ- 8 שיני שום צעיר קצוץ, מיץ מלימון אחד קטן ומלח גס
יש להוסיף טחינה גולמית, מעט בכל פעם ולהמשיך לערבל. הוספתי כפות ספורות של טחינה (להבא אוסיף יותר). ניתן להוסיף מעט נוזלים (ממי בישול החומוס /טחינה) במידה והממרח סמיך מידי ,עם הוספת הטחינה הגולמית. צריך להתקבל ממרח/מיטבל חומוס קרמי וסמיך
יש לתקן תיבול לפי הטעם. לזלף שמן זית ולשבת לאכול

חומוס לאחר השריית לילה במים וסודה לשתייה


חומוס לאחר השרייה של לילה .בכף היד חומוס יבש

 


חומוס לאחר שעה של בישול


עדכון מהיום:שני של החומוס הלבנוני הכולל הרבה יותר טחינה
חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי.עולם קולינרי עשיר וטעים
All the Tips are here:http://thefoodblog.com.au/2009/09/feed-hommous-chickpeas-versatile-grain.html/comment-page-1#comment-760

1 comment:

Anonymous said...

סאָונדס גוט, איך ווי צו לייענען דיין בלאָג, נאָר צוגעגעבן צו מיין פאַוואָריטעס;)

assets Creative Commons License