12/07/2010

*אתיקה ובלוגרים של אוכל 12.07.2010

?מה זה
קביעת מסמך (לא משפטי) של כללי אתיקה המיוחדים לבלוגרים הכותבים רק על אוכל

היוזמה הראשונית הזו מועלת על ידי כבלוגרית אוכל הותיקה ברשת הישראלית ובעלת בלוגי אוכל מוכרים בעכבר קפה וברשת הישראלית בכלל
כוונת הפוסט הזה היא להעלות את המודעות ולפנות לכמה שיותר קוראים ובלוגרי אוכל ולבדוק האם יש ברשת בלוגרים/חברים לדו שיח פתוח ולגיבוש מסמך לכללי אתיקה המקובלים על כולנו

:כללי האתיקה יהוו בין היתר
.תג איכות , הוגנות,אמינות ומכובדות
הכללים יגדירו מהי המידה הטובה לכתיבה של בלוגר אוכל שאינו בהכרח עיתונאי
הפוסט הזה בא לבדוק האם יש חוקים לכתיבה בתחום האוכל או שהם מנוסחים עצמאית ע"י כל בלוגר/ית כתב על אוכל בעצמו

?מי יכול להשתתף בדו שיח הפתוח
.כל בלוגר אוכל באשר הוא בכל פלטפורמה ברשת הישראלית
.כל בלוגר שרוצה להשפיע

?מהם הנושאים העומדים על הפרק

פוסטים על אוכל בכל היבט שהוא
זכויות יוצרים
פרסום סמוי
פרסום מטעם
פוסטים מסחריים
שמירת חופש הביטוי של הקוראים
צילומי אוכל + זכויות שימוש על צילומי אוכל שברשת
סקירה על מוצרים חדשים/חנויות מזון/מסעדות
כתיבת מתכונים וזכויות יוצרים
שימוש בשרותי יחצ"נות
זיהוי הבלוגר בזהותו האמיתית או כינוי ברשת

:ביקורות מסעדות
ביקור ראשון/שני/קבוע
ביקור אקראי/מוזמן ע"י המקום/ע"י הבלוגר
סקירה על מגוון מנות מהתפריט/סקירה מצומצמת
דיווח הוגן על מסעדה ותיקה
דיווח הוגן על מסעדה חדשה בהתחשב בזמן הרצה של לפחות חודש
ציון ארוחת 'חינם' או קבלת מנת אוכל ללא תמורה
ציון וזיהוי הבלוגר ככותב ביקורת על המקום: לפני/תוך כדי/בסיום הארוחה

אשמח לקרא ולשמוע את דעתכם וכל תגובה /רעיון שלכם

12.07.2010

חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על תכנים והתמונות.עולם קולינרי עשיר מוגש לכם בעברית

3 comments:

חיה said...

יוזמה היא משהו שתמיד מעורר בי כבוד.
כל עניין הבלוגרים הוא די פרוץ ... ולכן היוזמה ברוכה עוד יותר .
אני רק בתחילת דרכי ורוצה ללמוד הרבה יותר .
אם הכוונה של היוזמה הזו היא ליצור גבולות ,או איזה סוג של מועדון סגור .אנחנו מפספסים את כל הרעיון של חופש הביטוי .
אם הכוונה היא ליצור הגינות ויושרה כלשהי כלפי עצמנו ובטח שכלפי הקוראים ,אני מאד בעד!
וכן גם פלטפורמה לעזרה ושיתוף הדדיים.
אני מאד אוהבת את הבלוג שלך ... ונראה לי שהעלת כאן משהו חשוב מאד.
תודה

Chanita Harel חני הראל said...

היי חיה
הכוונה היא בדיוק מה שכתבת בחלק השני של תגובתך.להעלות את המודעות של הגינות ויושרה.לא מועדון סגור,כמובן שכל אחד רשאי וינהג כראות עיניו. בכללי אנו חווים יום יום את ההשפעה והתרומה שיש לבלוגרים במירב אמצעי התקשורת. וזה חיובי.אני מאמינה שאפשר ליצור אמנת איכות כזו וגם לישומה ברשת ישנם מספר רעיונות.מדובר על רב שיח בלתי נגמר וכללי בסיס יסודיים אך יחד עם זה גמישים.אני אופטימית ומאמינה שהתהודה של הפוסט עשתה ועושה את שלה בכל מקרה.אני מודה לך מאוד על ההיזון,זה חשוב לי ! המשך יום נעים

Chanita Harel חני הראל said...

Anonymous said...
אני מאוד תומכת ביוזמה שלך אבל אני חושבת שיהיה מאוד קשה לעשות סדר במיוחד בתחום של מתכונים אוכל ומזון.
אבל אני לא בעד אנדרלמוסיה ולכן יש צורך לעורר את מודעות הציבור לכך. קדימה! איפה מתחילים....

Tuesday, July 13, 2010 7:57:00 AM
-------

צר לי אך התגובה הנ"ל נערכה על מנת להשמיט את הפרסומת שלוותה בתוכה.
ההתחלה קיימת. כל אחד מוזמן להציע להעיר, להאיר נוסח כל רעיון כאן כתגובה או במייל
תודה

assets Creative Commons License