22/09/2010

*כדורי ענבים וגבינה - הפתעה של סתיו

מגזיני האוכל הבריטיים מלאים אותם. תמונות יפות של כדורים ירקרקים, חצויים ותוכם סגלגל עטוף בגלימה לבנה. גם תקריב מהתמונה אינו מרמז ממה זה עשוי. הנה דוגמא של צילום ממגזין
 
 
.בהצצה ראשונה זה נראה מפתה, מסקרן ואולי מסובך להכנה. הערב הייתי חייבת להכין מדגם לטעימה
.ענבים עטופים בגבינה ומצופים בפיסטוקים טחונים גס
.הוא, עמד מהצד וחייך. "כמה שאת טובה בלשחק עם אוכל
.הוא רומז לי למהר ולסיים עם המשחקים.. ממתין לי .." אני במקלחת
המתכון הזריז תורגם למוצרים ישראליים. מתברר שבלונדון הענבים סגולים יותר, הגבינה הצרפתית משובחת וגם הפיסטוקים ירוקים יותר אבל..ניסוי זה ניסוי ובקטנה
בכל מקרה, ההפתעה מתגלה עם חציית הענבים. שילוב הצבעים יפה. הטעם נחמד, צורת הכדור נשמרת. אפשרי לתקוע בם קיסם, בסוף הקיץ/לעת ערב הגבינה לא נמסה
:כך נראה מדגם מהענבים שלנו
 
כדורי ענבים בגבינה
[החומרים: [לא חייבים להיצמד לכמויות
Paysan Breton מאה וחמישים גרם גבינת שמנת ישראלית או גבינה קרמית צרפתית 30%
מאה גרם פיסטוקים קלופים
כ- 16 עשר ענבים סגולים ללא חרצנים , הענבים שלי היו עם חרצנים
:ההכנה
.לדאוג לצנן היטב את הגבינה
.לרחוץ את הענבים ולייבשם במגבת
.לגלגל/לעטוף כל ענב בגבינה, עשיתי זאת בעזרת הידיים
.להכניס את כדורי הענבים גבינה למקרר למשך שעה, קיצרתי והכנסתי לדקות לפריזר
.לפני ההגשה לגלגל את הכדורים בפיסטוקים גרוסים, או טחונים גס
.לחצות את הענבים ולסדר על צלחת הגשה
 
חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי.עולם קולינרי עשיר וטעים

2 comments:

שרית-ב said...

תודה על היופי שהבאת

מרשים לאירוח אלגנטי

מקסים

מועדים לשמחה

שרית-ב

Chanita Harel חני הראל said...

תודה ,מועדים לשמחה

assets Creative Commons License