13/11/2010

המרק שה/יביא את החורף .. מרק לעצלנים

בתחילת חודש נובמבר כתבתי על המרק הטעים הזה שיביא את החורף. מאז 'המרק שיביא את החורף' .. הפך להיט לוהט ברשת
:הנה הסיפור המלא
אתמול בערב מצאתי עצמי באחת מרשתות הפארמים עם תאווה גדולה לפרפיום קטן מיוחד ומשובח . החזקתי גזיר קטן ממגזין ופניתי לדיילת הראשונה שעמדה קרוב מבקשת 'בדיוק את זה'. יתר הדיילות לא מצאו בדיוק תעסוקה.. מגוון הבשמים היה מונח לאורך המדפים ואין קונים .ואני , הולכת אחר הדיילת (לא הריח) .ריסוס קטן מהבושם הצהוב .אינני ממתינה ומריחה. "זה לא! " אני מודה לה ופונה ללכת. היא מציעה לי לבחון בשמים אחרים . "זה בדיוק יתאים לך" היא אוחזת בבקבוק שקוף וגדול ."למה בדיוק ?..למה לי " אני מנסה לברר . והיא מתפתלת . "..נו, את נשית כזאת .." . גם הבושם הזה לא היה לטעמי. יצאתי מהפארם כשכל ס"מ כמעט מזרועותי מריח מבושם אחר.. זה נחמד אבל תאמינו לי זה לא מחזיק לאחר מקלחת הגונה ..המלצה שלי -שמן הגוף של ניוטרוג'ינה פורמולת שומשום בתכולה של 250 מ"ל המוסיפה לחות וחושניות לעור =שווה כל שקל והריח
ככה נכנסתי לסופר הקרוב מחפשת בשר . בשר עגל למרק גולש
הבעיה עם ניסוי שכזה בפארם ועם לא מעט בשמים ביום אחד ..זה שאתה מגיע הביתה הריחות 'מתיישבים' ואחד מריח לא רע . אבל מי זוכר איך קוראים לו בכלל
?מה הפעם בסירים
.מרק גולש מאולתר . מרק שהוא ארוחה שמתבשלת כשעה לערך. תנו לי כזה כל יום ואהיה אסירת תודה
המרק שלי כלל : קוביות בשר עגל ,2 בצלים, 2 תפוחי אדמה , חופן שעועית לבנה מבושלת (בנפרד או קפואה), הרבה פפריקה מרוקאית בשמן, רוטב טבסקו,פלפל שחור גרוס טרי ומלח גס ומים כמובן
המרק נתון לגיוונים לפי המצאי בבית ולטעמכם . ניתן לשמור את המרק במקרר למשך ימים ספורים וגם להקפיא 
מרק גולש
:החומרים
שני בצלים או יותר לפי הטעם קצוצים
שמונה מאות  גרם קוביות בשר עגל [אני אוהבת את המארז הקפוא של טירת צבי=מוצר איכותי) -להפשיר במקרר לילה לפני הבישול או שעות ספורות בלבד. לחתוך כל קוביה לרבעים או בגודל הרצוי
שניים עד 3 תפוחי אדמה או יותר לפי הטעם קלופים וחתוכים לקוביות גדולות
חופן גדול של שעועית לבנה מבושלת או שעועית צבעונית אחרת (לא חובה -ניתן להשתמש בשעועית קפואה ולחלוט במים
מספר כפיות /לפי הטעם פפריקה מתוקה מרוקאית בשמן או פפריקה מתוקה רגילה
פפריקה חריפה ו/או רוטב טבסקו
מלח גס לפי הטעם
פלפל שחור גרוס טרי
מים
:אופן ההכנה
בסיר גדול לחמם מעט שמן רגיל (קנולה) . כשהשמן חם להוסיף את הבצל הקצוץ לבשל בבחישה עד שהבצל מתרככך ומזהיב מעט
.להוסיף את קוביות הבשר לערבב על להבה גבוהה עד לאטימת הבשר
.לפזר מעל הבשר ולערבב פנימה את הפפריקה המתוקה . הצבע יפה
.להוסיף מים מהברז או מים חמים לכיסוי הבשר ויותר ולהביא לרתיחה
.לבשל מכוסה על להבה גדולה מתונה כ 3/4 שעה או עד שהבשר רך
.בזמן הבישול לתבל במלח, פלפל שחור, פלפל חריף וטבסקו לפי הטעם
כעת להוסיף את תפוחי האדמה והשעועית . להמשיך לבשל עוד כ- 15 עד 20 דקות עד שתפוחי האדמה רכים
.לתקן תיבול ולהגיש חם
.בזמן בישול הבשר ניתן להוסיף מים (רותחים) לפי מידת סמיכות המרק שתרצו

אוכל טוב = יצירת אומנות :הסיפור מאחורי המסעדה הטובה בעולם ועוד : קראו כאן*
על חולצות טי שירט מעוטרות באיור פרטי מזון ונתונות במארז מיוחד- קראו כאן*
AddThis Social Bookmark Button חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי. עולם קולינרי עשיר וטעים

No comments:

assets Creative Commons License