16/11/2010

*מתכון חדש: מרק דלעת,בטטה ועדשים-מרק היום

בחיי שאין לך ברקסים ! ..." היא אומרת לי כשאנו צועדות יחד ברחוב. שעת בוקר עוד לפני תחילת יום עבודה. הערפל טרם התפוגג ואני לוקחת אותה כמלווה צמודה שלי לסידור הזה שלא נעים לי כלל. "זה עניין של אופי .." אני עונה לה . לחיוב ולשלילה. זו תאוות החיים וזה כנראה לא יעבור .. .בבית ברוגע .. אני מכינה מרק. מרק קרמי ללא שמנת. מרק חורפי חלק ומנחם. מרק שכייף ללגום בכל שעה של היום
מרק המורכב ממרכיבים המצויים בכל בית: בצל, דלעת, בטטה ועדשים. המרק קל וכייפי להכנה


:כל המרכיבים חברו למרק
מרק דלעת בטטה ועדשים
המרכיבים
שתי כפות שמן זית
בצל בינוני קצוץ דק
חמש מאות גרם דלעת קלופה, נקייה חתוכה לקוביות
חמש מאות גרם בטטה (1 בטטה גדולה כמו זו בתמונה) קלופה וחתוכה לקוביות
 ליטר מים או מרק זך
חצי כוס (125 גרם) עדשים אדומות
אופן ההכנה
לחמם את השמן בסיר בינוני (4 ליטר). להוסיף את הבצל ולטגן עד לריכוך והזהבה, כ-3 דקות
:להנמיך את הלהבה ולהוסיף
.דלעת ובטטה. לבשל בסיר מכוסה, בבחישה מדי פעם במשך כ- 9 דקות
להגביר את הלהבה ולהוסיף נוזלים. להביא לרתיחה. לבשל מכוסה על להבה מתונה במשך כ- 10 דקות
.להוסיף את העדשים, לערבב ולהמשיך לבשל 7-8 דקות מכוסה. או עד ריכוך
.לתבל לפי הטעם, ככפית מלח גס ומעט אבקת צ'ילי
.להעביר את המרק בסבבים לבלנדר ולטחון למרק חלק, זה קורה מהר מאוד
.להחזיר לסיר. להגיש חם /פושר


No comments:

assets Creative Commons License