03/04/2011

*חלב מרוכז ממותק-להכין לבד בבית וזה פשוט

במידה ויכולת היית גם חולבת את הפרה ? ... הוא מרים גבה בעודו יושב ובוחן את החלב המרוכז המתוק והחדש הזה
הבחינה עלתה לי בהרבה כפיות סביב ועוד משהו מתוק. יצירה מכל סוג מיטיבה עם האדם וסביבתו ומספקת לאין שיעור. לדעתי אין כמו ליצור בבית מוצר חדש ומוצלח שיכול לבטל רכישת מוצר תעשייתי המכיל תוספי שימור, טעם, צבע וריח בלתי נחוצים
השבוע עבדתי על מוצר ביתי חדש: חלב מרוכז ממותק [כאן צילום גדול] לשמחתי הקרם עבר בהצלחה את המבחנים
טעם*
מירקם*
צבע*
קלות ההכנה*
החלב המרוכז הממותק הורכב ממרכיבים המצויים בכל בית
חלב*
סוכר*
חמאה*
וניל*

.זמן ההכנה קצר והרוטב/הקרם יישמר במקרר
?למה זה טוב
לשימוש בקינוחים מגוונים-
כרוטב קרמי-


חלב מרוכז ממותק - מתכון
:לסיר קטן (בעל תחתית עבה יחסית) לצקת
כוס וחצי חלב (3% שומן) = 375 מ"ל
לערבב פנימה:חצי כוס סוכר לבן - 100 גרם
.לבשל על להבה הנמוכה ביותר שיש לכם בבחישה עד להמסת הסוכר
.כשהחלב מגיע לנקודת הרתיחה להנמיך את הלהבה ולהמשיך לבשל
לבחוש מדי פעם עד שכמות החלב מצטמצמת לחצי = 3/4
.זה יערך קרוב ל - 40 דקות לערך
.בזמן הבישול צבע החלב ישתנה והמירקם יהיה מעט קרמי
.רצוי למדוד את כמות החלב שהצטמצם בכוס מדידה עמידה בחום
 ,להסיר מהלהבה ולבחוש לחלב 50 גרם חמאה
כפית תמצית וניל איכותית
. לערבב עם כף להמסת החמאה
.יתקבל קרם אחיד וחלק
.להעביר לצינצנת ולאחסן במקרר
.החלב המרוכז יסמיך עם הקירור
חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי. עולם קולינרי עשיר וטעים

8 comments:

לארה said...

אשמח אם תצליחי לפתח חלב מרוכז שאינו ממותק. בארצות הברית יש לקנות כאלו, ואז ממתקי השוקולד הרבה יותר שפויים בטעמם. חוצמזה אני עכשיו נמנעת מסוכר ואשמח לפיתח דל סוכר.

דניאל said...

wow! סחתיין עלייך!

גבריאלה said...

היי חני, ניסיתי להכין את החלב אבל הוא יצא נוזלי מדי ולא הסמיך. אחרי שהות במקרר, החמאה נפרדה ממנו ועלתה למעלה והחלב נשאר נוזלי. מבחינת הטעם זה ממש מזכיר לי את מה שאני מכירה אבל המרקם בעייתי כי אי אפשר לעבוד איתו ולשלבו במתכונים. יש לך מושג למה זה קרה?

Chanita Harel חני הראל said...

גבריאלה
צר לי שזה קרה ולא הצליח. אולי זמן הבישול היה קצר מדי. אפשרי לנסות לתקן על ידי ערבוב -חימום-בישול מחדש והסמכמה במעט קורנפלור מדולל וזאת במידה והחלב המרוכז הוכן רק לאחרונה

Chanita Harel חני הראל said...

כוונתי ה ס מ כ ה במעט קורנפלור כמובן

גבריאלה said...

כן, זה בדיוק מה שגם אני חשבתי לנסות. הכנתי לפני יומיים כך שלא צריכה להיות בעיה. אנסה עוד היום ואדווח לך איך יצא

משה said...

בדיוק חיפשתי מתכון כזה!
גילית מתכון באינטרנט לאייריש קרים http://bishulbezol.blogspot.co.il/2010/12/blog-post_20.html#comment-form שדורש שימוש בחלב ממותק מרוכז והיות שאין לי את החלב בבית תהיתי האם אפשר להכין את התערובת המבוקשת בבית.
תודה

נ.ב. ברשותך אני מפרסם את הלינק למתכון הזה במתכון של האייריש קרים.

Unknown said...

תודה רבה לך יצא פשוט מעולה !!
הצלחת להביא מתכון מוצלח ששבה את לב ילדינו והרחיק אותנו מהחלב התעשייתי

assets Creative Commons License