30/11/2012

*הלחם של אמא שלי - חם מהתנור

הלחם של אמא שלי
אמא, מזל שיש איתי מצלמה!. שתינו עומדות במטבח המואר של אמא, אני שולפת את המצלמה ומתקתקת כמה תמונות של הלחם של אמא שיצא ברגע זה מהתנור. מאוחר יותר אני מבקשת מתכון על מנת להפיץ את הלחם הטעים הזה לעולם. אמא מנדבת מתכון. "וודאי, פרסמי" היא אומרת לי. רשמו מתכון לשלוש כיכרות 'לחם בריאות' קל הכנה וטעים. באחריות

למעלה : 3 כיכרות הלחם שנאפו היום על ידי אמא, דקות ספורות לאחר שיצאו מהתנור. כמה טעימים וחתיכים הם
לחם של אמא שלי
הכמות: שלוש כיכרות לחם גדולות
:החומרים
קילו קמח מיוחד לבן מיחד לאפיית לחם או קמח לבן רגיל
חצי קילו קמח מלא
שתי כוסות מדידה של שיבולת שועל - אפשר דקה- מהירת הכנה
כף סוכר לבן
שלוש וחצי כפות מדידה שמרים יבשים
כף עד כף וחצי מלח שולחני דק
שתיים עד 4 כפות שמן רגיל- קנולה למשל
חמש עד 6 כוסות מים פושרים
שלוש תבניות כיכר מוארכות ורחבות יחסית מרופדות בנייר אפייה-לא חובה לרפן
:אופן ההכנה
.בקערה גדולה או קערת מיקסר גדולה לערבב: קמח הלחם, הקמח המלא ושיבולת השועל
.להוסיף את הסוכר, השמרים היבשים ולערבב
.להוסיף את המלח  (אמא שמה כף מלח אחת והלחם שלה פחות מלוח). להוסיף את השמן לקערה
.לצקת לקערה 5 כוסות מים פושרים ולערבב ידנית או בעזרת מלוש המיקסר
הבצק ידרוש מים נוספים .להוסיף מים בהדרגה (את כוס המים השישית או את חלק ממנה) ללוש לבצק רך
.להמשיך ללוש את הבצק במשך 5-10 דקות
.להניח את כדור הבצק בקערה גדולה מאוד משומנת מעט
לכסות את הקערה בניילון נצמד. מעל הניילון להניח מגבת. בחורף אמא מעמידה את הקערה על שמיכה דקה
.להתפיח את הבצק כ- 40 דקות או עד שמכפיל את נפחו במקום חמים וללא רוח
ללוש מעט את הבצק להוצאת האוויר. להתפיח פעם נוספת להכפלת הנפח. משך זמן התפיחה השניה יכול להיות ארוך מהתפיחה הראשונה
:עיצוב ואפייה
.לחלק את הבצק ל- 3 חלקים שווים
.ללוש מעט כל שליש בצק ולגלגלו לכיכר מוארכת
.להניח את הכיכר בתבנית על נייר אפייה או ללא נייר אפייה. ליצור 2 כיכרות נוספות
.לכסות את הכיכרות בניילון נצמד ולהתפיחן עד שיכפילו את נפחן
.לקראת סוף התפיחה לחמם תנור אפייה לחום 200 מעלות
.עם תחילת חימום התנור להכניס לקרקעית התנור תבנית קטנה עם מים - כחצי כוס מי ברז
.לאפות את כיכרות הלחם בתנור החם, בשליש התחתון של התנור במשך 45 דקות
.לכבות את התנור ולהשאיר את כיכרות הלחם 5 דקות נוספות בתנור כבוי
.להוציא את הככרות מהתנור ולצנן על רשת
.הכיכרות יפרסו בקלו והן עוברות הקפאה מצויין למשך שבועות אחדים

--
חניתה הראל בלוג אוכל ©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי 2005-2012

1 comment:

Anonymous said...

התפוח לא נופל רחק מהעץ...(-:

assets Creative Commons License