05/10/2013

*פרוסות בצל כבוש (מהיר) עם פלפל חריף, לימון ונענע

פרוסות בצל סגול כבוש
בסדרת השאלות 5 (או יותר) דברים שלא ידעתם אודותיי, אני בטוחה שהיה לי מה לספר לכם. בטוח  שאת מרבית הרגלי האכילה שלי אינני שומרת בסוד. כחובבת שפע פירות וירקות טריים, חשוב לי לשים דגש גם על אכילת מרכיבי 'על' טבעיים ובריאים. למשל ? (רשימה חלקית)- שמן זית, שום, לימון, אבקת כורכום במגוון צורות הכנה (בייחוד מעורב עם שמן זית ופלפל שחור גרוס), ג'ינג'ר טרי, שפע עגבניות, והרבה הרבה בצל. אני אכלנית של בצל (!). כן, כל סוג הבצל. כבר לא חריף לי
לעיתים קרובות יאכל בצל קטן ושלם ביממה.. אזי לא פלא שאני חובבת משחקי בצל במטבח הפרטי.   היום יש לנו סדרת צילומי שלב-אחר-שלב בהכנת בצל סגול כבוש מהיר. הבצל המוכן פיקנטי ורק טיפונת חריף. האור הרך ונהדר עזר לי לצלם תמונות אהובות. וגם, לאחר כשבוע (סיוט) של זוחל אפור ובלתי רצוי בבית שטופל ... שבתי במרץ למטבח. המתכון הזה דומה ושונה ממתכוני הבצל הכבוש הקיימים כבר בבלוג. ההכנה, מהירה ונעשית בדקות ספורות. גם הבצל הזה טעים יותר ו'מוכן' במקרר רק לאחר שעות ספורות או למחרת היום
 

הבצל מוכן, לאחר כיממה
בצל כבוש מהיר
:רשימת חומרים
שש מאות גרם בצל סגול =  3-5 בצלים
מיץ סחוט טרי מלימון וחצי עסיסיים בינוניים עד גדולים או מיץ משני ליים גדולים
שלוש כפות סוכר לבן או כף נוספת סוכר לבן ע"פ הטעם
רבע עד חצי כפית מלח
פלפל ירוק חריף טרי, להרחיק גרעינים ולפרוס או לקצוץ דק דק
חופן עלי נענע- לא חובה אבל זה יפה וטעים
 

רוחצים את הירקות . קולפים את הבצלים
 
:  נענע טרייה היא חגיגה, הו, הריח. קחו כמה עלים שמתייבשים כאן על נייר סופג
 
:בואו , ניגש להכנת בצל סגול כבוש


:פרסו את הבצלים דק מאוד (בעזרת סכין, כמוני או העזרו במנדולינה) הכניסו הפרוסות לקערה בינונית

 
פזרו הסוכר והמלח על פרוסות הבצל
פזרו את הפלפל החריף הפרוס

 
צקו מעל הכל את מיץ הלימון הסחוט טרי, ערבבו
:את עלי הנענע ניתן להוסיף כעת או רק בהגשה, כשהבצל כבר מוכן

 כעת יש להעביר את הכל לצינצנת ולאחסן במקרר
נפח הבצל שמתרככך יורד בחלוף השעות.לאחר מחצית היום כל הבצל יתרכך ו'ישחה' בנוזלים

 
לחצו כאן לצפייה בפורמט גדול
Wilkinson - Afterglow
 חניתה הראל בלוג אוכל ©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי 2005-2013

No comments:

assets Creative Commons License