26/02/2015

**להכין בבית מלח מתובל: מלח אורגנו

.מצאתי עצמי רוכנת מעל עלים רבים של אורגנו טרי, בוררת את היפים יותר ותולשת אותם אחד אחד מהגבעולים
 
 
..כל שרציתי זה לשמר את ריחם הנפלא של עלי האורגנו, לכמה שיותר זמן
 
?...האם עלי ומכתש (תודה לפיינשמקר שרכש לי) יסייעו לי לכתוש את העלים
 
 
.אך קודם כל יש להסיר את החול הרב שדבק בעלי האורגנו שלי. הפעם העלים אינם.. מהגינה הפרטית
.(בצילום למטה: עלי האורגנו באמבטיה נחמדה (בקערה אפורה מבמבוק-חומר שאני אוהבת במיוחד
 
 
,שוטפים את עלי האורגנו במי ברז מספר פעמים עד שהם נקיים לגמרי. מסננים במסננת צפופה. מעבירים למגבות נייר (מספר שכבות) מספיגים את המים ומייבשים את העלים לגמרי
.אגב, במקום עלי אורגנו טריים, אפשר להשתמש בעלי רוזמרין טריים או בעלי בזיליקום. בזמן הטחינה, אפשר להוסיף גם מעט גרידת לימון
? איך מכינים מלח אורגנו
.לכמות קטנה: מודדים בכוס מדידה רבע כוס עלי אורגנו נקיים ויבשים (שלמים) + רבע כוס מלח אטלנטי או מלח גס
מעבירים את המלח והעלים למעבד מזון קטן. טוחנים קצרות, בפולסים עד שעלי האורגנו קצוצים דק דק מאוד, מעורבים היטב עם המלח והמלח מקבל צבע ירקרק
מעבירים את מלח האורגנו למגבת נייר עבה או מספר שכבות של מגבות נייר אחת על השנייה (נוח להניח את מגבות הנייר בתוך תבנית קטנה שטוחה), חשוב שהמלח יפרס בשכבה אחת שטוחה ולא עבה. משאירים לייבוש לפחות ללילה בחוץ, אפשר על השיש
:הנה, כאן המלח לאחר לילה בחוץ
 
 
:מעבירים את המלח המתובל לצינצנת קטנה
.משתמשים לתיבול לפי הטעם, או מוסרים צינצנות יפות של מלח ..במתנה
 
 
חניתה הראל בלוג אוכל ©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי 2005-2015 דליקטסים הום-מייד : מעדנים, רטבים, ריבות, ממרחים, כבושים ,גבינות,ממתקים,קינוחים בכוסות, מתנות מיוחדות מהמטבח https://www.facebook.com/lemongingerBlog

No comments:

assets Creative Commons License