01/03/2016

**להכין בבית: ריבת (ג'לי) תפוח בדבש - 100% טבעי Apple Jelly

את המתכון הזה קיבלתי לראשונה במייל בחודש ספטמבר 2015. ריבת ג'לי תפוחים צלולה, בעלת צבע נפלא. הרעיון המתין לי בסבלנות ברשימת "אני חייבת להכין עכשיו ומיד" (הרשימה ארוכה עד מאוד חברים וסובבת עולם) עד סוף השבוע האחרון. האתגר ביצירת ריבה חלקה וטובה ממעט מרכיבים ובדרך פשוטה יחסית ופחות מקובלת (כמובן שללא תוספת ג'לטין) , קסם לי. הסיפוק, בבדיקה ראשונה של הריבה המוכנה שבסיר היה עצום. "ואוו, איזו הצלחה!!", "כמה כייף" אמרתי לעצמי ולכל מי שהיה בסביבה


את הריבה הזו מכינים בשני שלבים. אין קיצורי דרך וזה באמת פשוט. בשלב הראשון מבשלים את תפוחי העץ במים. לוקחים כמות מדודה של תפוחים, לא מקלפים אותם, אלא קוצצים גס, כולל הגלעינים, ומכניסים לסיר. מוסיפים מים ומבשלים עד שהתפוחים רכים מאוד וקל למעוך אותם. בשלב השני, נותנים לתפוחים להגיר נוזלים למשך שעות אחדות, בריבה זו נשתמש במיצוי מי בישול התפוחים. נוזלי הבישול  עשירים בפקטין (הודות לגלעיני התפוחים) מהם בתוספת כמות מדודה של סוכר ודבש ולימון נכין את ג'לי התפוחים
טעם הריבה עדין ומשלב בתוכו באופן מושלם את התפוחים בדבש ("תפוח בדבש"). לא השתמשתי הפעם בענפי רוזמרין טרי כפי שהומלץ במקור, בכל מקרה הרוזמרין מוזכר בהוראות ההכנה, לשיקולכם. הריבה טעימה על לחם או טוסט ותשתלב היטב עם גבינות, מאכלים פיקנטיים וכגימור למאפי פרי (לחמם כמות קטנה מהריבה הקרה ולהבריש על טארט פרי, להניח לייצוב)

.ריבת הג'לי הכוללת מי בישול התפוחים, בתוספת סוכרים ולימון, תצריך דקות אחדות של בישול בלבד
סוג התפוחים- אני השתמשתי בתפוחי עץ מזן גרני סמיט. אפשר להכין את הריבה מכל סוג אחר של תפוחים. קחו בחשבון שני פקטורים עיקריים
צבע וטעם הריבה ישתנה - תפוחים אדומי קליפה יניבו ריבת ג'לי בגוון תפוזי-
כמות הסוכר והדבש עשויה להשתנות מעט-
[אין שימוש בתפוחים המבושלים לאחר שהגירו נוזלי בישול]
ריבת (ג'לי) תפוחים בדבש
?מה צריך
קילו ומאתיים גרם (1.2 ק"ג) תפוחי עץ ירוקים מזן גרני סמיט- כ 10 תפוחים בגודל בינוני/קטן
ארבע כוסות מים
כוס ורבע (250 גרם) סוכר לבן
חצי כוס דבש נוזלי פחות כף דבש (150 גרם)
מיץ מלימון בינוני
- -
:כלים
מסננת+ בד גבינה או חיתול בד מכותנה
כוס מדידה למדידת נוזלים
סיר בישול כבד- סיר בתכולה של 4 ליטר יתאים
שתי צינצנות ריבה - לחטא במים רותחים וליבש לפני מילוי

:אופן ההכנה
לחתוך את התפוחים לרבעים, להסיר רק את הגבעול הקשיח, לקצץ גס (להשאיר קליפה וגלעינים) ולהכניס לסיר בישול
לצקת מעל התפוחים 4 כוסות מים. במידה ותרצו להוסיף טעם רוזמרין, הוסיפו כעת 2 ענפי רוזמרין טרי
.להביא לרתיחה, להנמיך את הלהבה ולבשל לריכוך כ- 45 דקות
להניח את בד הסינון מעל מסננת, כשמתחת קערה. לצקת את תפוחי העץ המבושלים לתוך הבד. להניח ל 3-4 שעות
בזמן שהתפוחים מגירים נוזלים, לשים בפריזר צלוחית קטנה העמידה בהקפאה. הצלוחית תשמש בהמשך לבדיקת מוכנות הריבה
:כעת יש למדוד את הנוזלים ולצקת אותם לסיר הבישול
לכל 500 מ"ל מי בישול יש להוסיף : 250 גרם סוכר לבן+חצי כוס דבש נוזלי פחות כף (150 גרם) + מיץ מלימון אחד סחוט טרי
הערה: אני מעכתי את התפוחים לתוך בד הסינון וגם סחטתי את הבד להפקת נוזלים נוספים
על להבה בינונית נמוכה, לערבב את המרכיבים ולהביא לרתיחה. להנמיך את הלהבה ולבשל 10 דקות. להסיר את הסיר מהאש
לשים מעט (ככפית) מהג'לי על הצלוחית ששמרנו במקפיא.להכניס לפריזר/למקרר לדקה. להוציא ובעזרת האצבע, לבדוק אם הריבה הקרישה, במידה וכן, הריבה מוכנה. במידה ועדיין לא, יש להמשיך לבשל ולבדוק כל מספר דקות. משך הבישול הנוסף יארך 10-15 דקות
.חשוב להימנע מבישול יתר. זמן הבישול תלוי במידות הפקטין והחומציות בריבה
במידה ונוצר קצף לבן על הריבה, מומלץ להסירו. לכבות את הלהבה ולהניח לריבה שבסיר לדקות אחדות
.להעביר את הריבה לצינצנות, לסגור במכסה. לצנן מעט בחוץ. להעביר לקרור

בדקתי והמלצתי
 מאגים חדשיםHOME MARKET-
המאגים (מקרמיקה) בסדרה החדשה (הום מרקט של מסלמני גרופ) נמכרים כשהם מעוטרים בפרחים או פרפרים וגם חלקים במגוון צבעים עזים (גם אדום, צהוב וכד'). איכות ההדפס הצבעוני טובה, קל לאחוז ונעים לשימוש והגשה. מחיר יחידה: 7.90-12.90 ש"ח. להשיג במשביר לצרכן ובחנויות כלי בית מובחרות ברחבי הארץ
   

לחצו על התמונה להגדלתה
חניתה הראל בלוג אוכל ©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי 2005-2016 דליקטסים הום-מייד : מעדנים, רטבים, ריבות, ממרחים, כבושים ,גבינות,ממתקים,קינוחים בכוסות, מתנות מיוחדות מהמטבח https://www.facebook.com/lemongingerBlog

No comments:

assets Creative Commons License