26/06/2020

זו העוגה שכבשה את החך של כולם: עוגת ה 170 The 170Cake

עוגת ה- 170
שעת בוקר כבר לא מוקדמת. אני חותכת את העוגה שלי ל- 16 ריבועים שווים בגודלם, מסדרת אותם יפה בצלחת הגשה, ניילון מבריק מעל, סרט ורוד נקשר והנה, העוגה כבר מוכנה למסירה. לצד העוגה הנחתי 3 מארזי מתנה נוספים: חמאת אנשובי (מארז אנשובי 30 גרם נטו +100 גרם חמאה רכה וטובה), ממרח השוקולד הסודי של אמא שלי וצנצנת כרוב כבוש
:כשהיא מקבלת את החבילה היא מיד שולחת הודעה, בעצם מספר הודעות
"העוגה מעולה תודה רבה"
"תודה רבה על כל הפינוקים"
"אלופה"
:אז ביקשתי שתצלם את העוגה ותשלח לי תמונה.. אז השיבה
 "בקושי נשאר"
.וכייף לי, כייף לי עם המחמאות האוהבות, מחחמות הלב
: אז הפעם נסתפק בצילום שלי מהלילה שלפני


.העוגה הזו מזכירה מעט בלונדיס עם הפתעות ויש לה טעם ומרקם מיוחדים
.העוגה הזו הוכנה אצלנו לאחרונה 3 פעמים במטבח הניסויים על מנת לאזן את רמת המתיקות והשומן
עוגת ה- 170
:מרכיבים
מאה שבעים גרם שוקולד לבן שבור לקוביות
מאה שבעים גרם חמאה טובה חתוכה לקוביות גדולות
מאה חמישים גרם קמח לבן מנופה
רבע כפית אבקת אפייה, מנופה
מאה שבעים גרם סוכר לבן
ארבע ביצים גדולות
כפית תמצית וניל איכותית
מאה שבעים גרם דובדבנים מגולענים או כמות זהה של פירות יער מגולענים- אפשרי גם מהקפאה
-
תבנית ריבועית 22 ס"מ. לרפד את תחתית התבנית בנייר אפייה, לשמן את הדפנות
-
מעט אבקת סוכר
:אופן ההכנה
.לחמם תנור לחום בינוני נמוך 160 מעלות
.בקלחת על להבה נמוכה לערבב רק להמסה את החמאה והשוקולד. להניח בצד לדקות ספורות
.בקערה בינונית  נשים את הקמח, אבקת האפייה, סוכר, וניל  והביצים
.נוסיף לקערה את תערובת השוקולד חמאה המומסת. לערבב הכול (קצרות) לתערובת חלקה
.לצקת את תערובת העוגה לתבנית המוכנה, ליישר
.לסדר מעל העוגה את הפרי
:אפייה
.לאפות את העוגה כ- 55 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכזה יוצא יבש והעוגה זהובה היטב
.להוציא את העוגה מהתנור ולאחר דקות ספורות לבזוק אבקת סוכר מנופה
.לצנן את העוגה ולחתוך ל 16 ריבועים
:איחסון
העוגה תישמר בחוץ כיומיים או יותר במקרר (במקרר מומלץ פחות). העוגה ניתנת להקפאה חתוכה לריבועיים. לאחר הפשרה (בחוץ וללא חימום) העוגה תהיה כטרייה
העוגה לפני האפייה - הוכנה הפעם מפירות יער קפואים 
:והנה פריט שסרגתי לאחרונה, שוטי, שוטי סירתי


:והנה פרח התות שדה החדש שלנו
חניתה הראל בלוג אוכל ©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי 2005-2020 דליקטסים הום-מייד: ריבות, מעדנים, רטבים, ממרחים, כבושים, מתנות מיוחדות מהמטבח, קרושה וכתיבת תוכן איכותי
?בפייסבוק כבר בקרתם
https://www.facebook.com/lemongingerBlog

No comments:

assets Creative Commons License