12/05/2021

לחם כוסמין - נוסחא מנצחת

~~~לחם כוסמין, קל הכנה וטעים~~

לחם הכוסמין שלי, הטעים טעים הזה, הפך ללחם הבית אצלנו. יש לו צבע כהה ויפה, הוא קל הכנה ביותר וכולם מבקשים עוד. 3 שעות מרגע שהתחלתם להכינו יש לכם כיכר ריחנית במטבח. כמובן שאפשר מיד להכפיל כמויות.
הלחם משביע ומתאים גם לסודוויצ'ים


אני משתמשת בקמח כוסמין 100% מלא מעורב עם קמח כוסמין לבן (50% מכל סוג) או 100% קמח כוסמין 80%. בדקתי אופציות נוספות שעבדו פחות טוב. גם אם כתוב על מארז הקמחים שאין צורך לנפות, מומלץ לנפות.
לחם הכוסמין שלי
מרכיבים:
500 גרם קמח כוסמין (250 גרם כוסמין מלא+ 250 גרם כוסמין לבן)
1 כפית מדידה שמרים יבשים
1 כפית מדידה סוכר לבן
350 מ"ל מים חמימים פושרים
1 כפית מדידה מלח דק
1 כף שמן רגיל - קנולה למשל
תבנית כיכר מרופדת בנייר אפייה במידות (מדידה שוליים חיצוניים) 30 ס"מ על 13 ס"מ (תבנית בתכולה של ק"ג). תבנית חד פעמים לא תתאים.
ההכנה:
בקערת מיקסר נשים את הקמחים מנופים, השמרים והסוכר.
לצקת לקערה את המים ולערבב מעט בעזרת כף.
להוסיף לקערה את המלח והשמן.
ללוש עם המלוש במהירות הנמוכה ביותר של המיקסר משך כ 5 דקות.
להתפיח את הבצק מכוסה עד הכפלת נפחו - כשעה.
לאחר התפיחה ללוש שוב עם המלוש כ 2 דקות.
להניח את הבצק על משטח מקומח קלות, לשטח עם היד למלבן קטן. לגלגל במהודק לצורת רולדה, להניח בתבנית.
להתפיח את הלחם מכוסה למשך 35 דקות.
בינתיים לחמם את תנור האפייה לחום גבוה 220 מעלות.
לאפות את הלחם 40 עד 45 דקות. (אני מכבה את התנור לאחר 43 דקות ומוציאה לאחר השלמת 45 דקות אפייה).
להוציא מהתנור ולצנן על רשת.
הלחם יהיה קשה, אל דאגה. בזמן הצינון על הרשת הוא יתרכך.
לפרוס את הלחם כשהלחם קר.
הלחם עובר היטב הקפאה כשהוא פרוס.
-
שלחו לי תמונות של הלחם שלכם ואפרסם אותן כאן
חניתה הראל בלוג אוכל ©כל הזכויות שמורות על הצילומים, התכנים והתמונות שלי 2005-2021 מטעמים הום-מייד: ריבות, רטבים, ממרחים, כבושים ,מתנות מהמטבח, קרושה וכתיבת תוכן איכותי https://www.facebook.com/lemongingerBlog

No comments:

assets Creative Commons License