11/08/2009

*מסעדת הרברט סמואל-ארוחה מפנקת ושרות מעולה, שנת 2009

גדי להב, סמנכ"ל התוכן של קבוצת אתרי הארץ ואחראי על דה מרקר קפה, כתב לאחרונה על המסעדה " הרברט סמואל: קונספט מנצח" הביקורת הטובה שלו יחד עם ביקורות טובות נוספות מבלוגרי אוכל/חברי קהילות אוכל [לדוגמא: הדיווח המצולם של ענת סקילי] ממש מהשבוע האחרון הניעו אותנו לסעוד במסעדת הרברט סמואל היום. היה מצוין
לעיתים אני מתקנא באנשים שאוכלים מכל הבא ליד:אוכל רחוב, אוכל מכל דוכן או קיוסק או בכל אירוע או מסעדה. הייתי רוצה גם אבל הקיבה הרגישה שלי והחינוך ה'חצי פולני' (אני לא פולנייה) עליהם גדלתי לא מקלים עלי בעניין, בכל מקרה, אני עובדת על זה
כנראה שלאנשים שאינם ספונטניים במיוחד ורוצים את הטעים המשובח המוקפד וכמובן התמורה הטובה ביותר עבור כספם, לא קל לבחור היום מסעדה. אני משווה את זה לעיתים לבחירת מתכון חדש שרוצים לנסות. תכנון והכנה של מתכון חדש (לעיתים מורכב יותר) דורש תחקיר מקיף. סקירה והשוואה של מספר מתכונים/תמונות/תהליכים. בספרי בישול, ברשת, חו"ד, רכישת חומרי גלם, לעיתים התאמה, שדרוג/יצירה של מעדן חדש. כשמתקבלים מעדנים מוצלחים הסיפוק והחיך נהנים יותר. אך כמו בכל ניסוי יש גם פחות, אותם כמובן מצניעים ולא מפרסמים
כשידעתי על סידור מסוים בעיר הגדולה, לקחתי יום חופשה מבעוד מועד והשקם בבוקר נסענו תל אביבה
בשעה 11:00 בבוקר קיבלתי סמס השואל אם הזמנתי כבר מקום במסעדה
נו, ברור שהמסעדה שלנו תהיה היום מסעדת הרברט סמואל. הרי דיסקסנו את העניין עוד בבית, אחד מאיתנו, במקרה אני ..ערכה תחקיר לא קטן על המקום ברשת האוכל המקומית. הוזמן שולחן לשניים לצהריים, ביקשתי לשבת בקומה השנייה המשקיפה לים ואי אפשר היה, נאמר לי כי לא נפתחה עדיין היום
-
הערות
.זהו ביקרנו הראשון במסעדת השף יונתן רושפלד
הפעם המנות יפורטו באופן כללי.
הוזמנו שתי מנות עסקיות ב- 95 ש"ח כל אחת. העסקית כללה סלסלת לחם ו- 3 מטבלים, מנה ראשונה ועיקרית הוזמנו גם 2 בקבוקי שתייה קרה, קפה קטן ומנת קינוח אחת גדולה במחיר של 42 ש"ח
המקום נעים ומזמין, עיצוב המקום נאה וכולל גם קירות עם מדפים ובקבוקי יין, כלי ההגשה נאים במיוחד
יחליפו לכם מפיות וסכום עם כל מנה
לטעמנו, המנות גדולות ומשביעות
מנות שטעמנו, הן המזטים, הראשונות והעיקריות היו מרעננות ובעלות צירוף טעמים 'חדש' ונהדר.
המסעדה לא ידעה שאכתוב אודות הארוחה. מיותר לציין שלא צוין שאני בלוגרית אוכל.
השרות של המלצרים מקצועי, נעים, סבלני וחייכני
נחזור לסעוד ונמשיך להמליץ על המסעדה
--
הקדמה
סיור רגלי ממושך והמתנה של מספר שעות במקום אחר, הביאנו למסעדה סמוקי לחיים צמאים ורעבים. מאוחר יותר הערב, גיליתי ששמש הצהריים קפחה עלי יותר מידיי.. וגם נוספו לי כמה ג'ינג'ים קטנים על הידיים. לא נורא, עד החורף זה לבטח יעבור
המלצרית שקיבלה אותנו הציעה משהו לשתות. הובא לנו בקבוק מים (איטלקי) שנמזג מיד, המסעדה הייתה מלאה לגמרי. זוגות וחברים לעסקים/לעבודה מילאו כל שולחן ואת הבר בקומה הראשונה. המולה נשמעה ברקע. המיקום שלנו בסמוך לשולחן שחובר עם כ-10 איש לא היה מוצלח מאוד. דקות נוספות לאחר התאוששות מהחום הכבד בחוץ החלטנו להזמין שתי מנות עסקיות מהתפריט שהובא לשולחן
-
?אז מה אכלנו
מנת פתיחה שהתקבלה לשולחן
סלסלת לחם שכללה שני סוגי לחם, אחד עם תאנים ! טרי רך ומצויין ו- 3 סוגי מזטים מרעננים- טחינה ירוקה שמעל קישוט של בצל
לבנה/יוגורט עם נענע בקישוט פרוסות מלפפון קלוף
עגבניות קצוצות דק עם פלפל ירוק חריף
מגוון של סוגי זיתים, זיתי קלמטה- הם הכוכב שלי
הכול היה טעים, ניגבנו את הצלחות עד תום
ואני ? כל כך רציתי לדעת את סוד מטבל העגבניות הנפלא המצולם למטה
-
מנה ראשונה
לי : פטה כבד עוף עם פרוסות בריוש קלוי, לא צורף כאן צילום. קערית קטנה ועמוקה שהכילה פטה עוף ומעל ריבה מתקתקה. אכלתי פרוסת לחם אחת בנוסף לזו ממנת הפתיחה
לו : שרימפס דים סאם בחזרה להודו- בצילום מס'  . לדעתו: שילוב טעמים מעניין וטעים מאוד הכולל רוטב קארי צהוב. לא טעמתי אבל זה נראה יופי
-
מנה עיקרית
לי : עוף באש פתוחה - זה מעדן
כמה טעמים במנה אחת. המנה גדולה ולא יכולתי לסיים אותה (אז ארזו לי..) המנה כוללת חצי עוף, פירה צהבהב, רוטב נפלא והמון ירוקים, גם נענע ובצל אדום. הפתעה: במיה ירוקה על הגריל-איזה צבע וטעם ופסי חריכה ! המנה הכוללת הזו היא לטעמי חגיגה, לא פחות
לו : קנלוני עגל חלב, מנגולד ומרווה - לא צורף צילום. לדעתו : מנה מפתיעה ומפנקת הכוללת בשר עגל מבושל קצוץ בתוך קנלוני פחות שיגרתי. הירק והתיבול מושלמים. לא טעמתי, אני סומכת על טעמו של הפיינשמקר שלי
-
עכשיו הרגשתי כמו אחד הילדים השובבים .. תאבון גדול אבל קיבה קטנה.
את האוכל לא הצלחתי לסיים (כנראה בגלל מה שחטפתי קצת קודם לפני הביקור במסעדה) אבל על קינוח במקום המתמחה גם בקינוחים לתפארה לא יכולתי לוותר. ביקשתי תפריט קינוחים שהובא מיד
המנה הנבחרת: דובדבן שחור
מנה מפתיעה וטעימה מאוד המתקבלת על מגש שטוח גדול ושחור. המנה כוללת שלושה סוגי קינוח באחד
גלידת דובדבן - מנת הגלידה הורדרדה הונחה ישירות על המגש השחור. בתחתיתה פירורי עוגיות. את הגלידה אהבתי את התחתית פחות. התחלתי עם הגלידה שלא תמס
קרם ברולה קלאסי - הוגש בכוס גדולה ועמוקה - נהדר !! עשיר,  בטעם וניל מודגש (ורואים את זה) ויש הפתעות בפנים. שאני אגלה?.. ההפתעות עינגו אותי מאוד
עוגת שוקולד קטנה ומקושטת, לא הצלחתי לטעום, הוא התענג
בחירת מסעדה מוצלחת היא לדעתי כמו מתכון מוצלח שהכנת : רוצים לרוץ ולספר לחבר'ה.. לשתף את העולם,
Here I come.. מה, לא ככה
מסעדת הרברט סמואל בעכבר העיר
מסעדת שף ,ים תיכוני טאפאס בר
קויפמן 6 ,תל אביב
תמונות מהארוחה שלנו- מנת הקינוח
 

No comments:

assets Creative Commons License