05/10/2012

~~~חלה בנוסח ויז'ניץ ? - חלה טעימה לשבת~~~

אכן, אכלתי מהחלה המקורית של מאפיית ויז'ניץ. החלה היתה ריחנית, טעימה, שחומה (מתקתקה) ונפלאה יותר מכל האחרות. לפני זמן פורסם ברשת ה'מתכון הסודי' של החלה. כפי שנכתב, החלה שתאפו בביתכם על פי המתכון הסודי לא תצא זהה לזו שבמאפייה. ציוד אחר, טכניקות שונות ועוד
הסקרנות הריצה אותי למטבח. לקחתי את המתכון שפורסם ברשת והמרתי אותו לכמות של חלה אחת ,לנסיון
-הנה החלה שלי


:הנה המתכון מהרשת

הבצק שלי נלוש עם וו לישה במיקסר והתקבל גמיש, חלק ונוח מאוד לעבודה
המתכון הביתי שהכנתי אינו כולל משפר אפייה. זמני התפיחה שלא צויינו הוארכו אצלי לשעתיים. את החלה שלי הברשתי גם בביצה טרופה ופיזרתי שומשום, הרבה שומשום
-כמויות לחלה אחת כפי שהכנתי
חצי קילו קמח לבן רגיל
מאתיים וחמישים מ"ל מי ברז + כף מים נוספת
שבעים גרם סוכר לבן = כשליש הכוס
חצי כפית מלח דק - שימו קצת יותר
חמישה עשר גרם שמרים טריים, בגרגירים
עשרים עד 30 גרם חמאה, רכה
:ככה הכנתי
.ערבבתי ולשתי את כל המרכיבים יחד במיקסר במשך דקות ספורות
.את כדור הבצק התפחתי במשך שעה
.לשתי מעט את הבצק התפוח, יצרתי כדור והתפחתי שעה נוספת
.חילקתי את הבצק ל- 3 חלקים שווים במשקל של כ- 300 גרם
.גילגלתי כל חלק בצק לחבל באורך כ - 38 ס"מ
.קלעתי את 3 החבלים לצמה
.הנחתי בתבנית לא גדולה לתפיחה
.לקראת סוף התפיחה הברשתי את החלה בביצה קטנה טרופה
.פיזרתי על החלה הרבה שומשום
.אפיתי את החלה בתבנית בגודל 30 על 24 ס"מ במשך 30 דקות בחום של 190 מעלות
:הנה התוצאה


:מסקנות שלאחר האפייה
.החלה טעימה מאוד ויפיפיה
.קרום החלה שזוף היטב ומרקמו פריך למחצה
.צורת החלה וטעמה טובים אך אינם כשל החלה המקורית של מאפיית ויז'ניץ
.אפשרי להגדיל מעט את כמות המלח- ממה שאני שמתי
.לחלה 'מתוקה' הגדילו את כמות הסוכר
.כדאי להאריך את זמן האפיה בדקות ספורות
.הכפילו כמויות והכינו שתי חלות לשבת

:בצילום החלה לאחר עיצובה


Lost In The Trees - "Villain"


חניתה הראל בלוג אוכל ©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי 2005-2012

No comments:

assets Creative Commons License