23/09/2010

** סלק וגבינת פטה

"יפה לך השרימפס בשיער .."
.ככה הוא כשאני קושרת את השיער הארוך לצמה אחת. הקצה תמיד נותר משורבב כזה
 
נעים לי לשמוע גם כשהוא מציע לי לפתוח את החלון עד הסוף ולהביט, ביום שקצת קשה לי לראות את השמש

החיבוקים שלו עוברים את קו הטלפון ממרחק של כמה עשרות קילומטרים בודדים. ואז אני מתחילה לרקוד. לא תמיד רואים את זה. אבל זה בא מבפנים...רק ככה אני יכולה להיכנס למטבח
-
?השילוב של סלק וגבינה אינו חדש. כבר כתבתי עליו בעבר[למשל כאן]. ומה הפעם
מנת תוספת או חלק מארוחה צמחונית של סלק מתובל הנאפה בתנור או בטוסטר אובן. הסלק נתון במעטפת נייר כסף שסוגרת אותו ומסייעת לו ל'התבשל' ולספוג את טעמי הרוטב. יש לאפות את הסלק עד לריכוך. להוציא לצלחת הגשה ולפזר גבינת פטה מפוררת וקרה אפשר להגיש עם הרוטב שנותר בתוך התבנית. זה הכל. הגבינה תימס על הסלק והשילוב גם יפה וגם טעים
 


אין הכרח להיצמד לכמויות מדוייקות אלא לקחת מהרעיון. הרגישו חופשי לשנות, לתבל ולהכפיל את הכמויות גם כן
סלק וגבינת פטה
קחו 2 סלקים בגודל בינוני/גדול. שיטפו וקלפו אותם. חיתכו לרבעים או שמיניות והניחו על יריעה של נייר כסף (על הצד העמום ולא המבריק) ועל תבנית אפייה, תבנית גדולה של טוסטר אובן
:בקערית ערבבו
שתי כפות חומץ בלסמי
שתי כפות שמן זית
מספר כפות של מיץ תפוזים, (אפשרי מתרכיז קפוא)
שן שום פרוסה או כתושהאו יותר לפי הטעם
פלפל שחור גרוס
-
.כעת צקו את הרוטב על הסלק והדקו מסביבו ומלמעלה את נייר הכסף. תתקבל 'חבילה' סגורה וכסופה
אפו את הסלק בתנור עד לריכוך. משך זמן האפייה ישתנה בתלות בסלק או במידת הרכות שאתם אוהבים
.זה יכול לארוך 45-50 דקות או מעט יותר
.פיתחו את נייר הכסף, העבירו את הסלק לצלחת הגשה ופזרו למעלה בנדיבות גבינת פטה
 
ועם גבינת פטה , תהיו נדיבים עם הגבינה ,אני בדיאטה
חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי.עולם קולינרי עשיר וטעים

No comments:

assets Creative Commons License