23/09/2010

* דלורית עשירה-מתכון לממולאים קצת אחרת

.אני מנסה להעיר אותו ..והוא ממשיך לישון לו
.בלית ברירה אני יורדת את כל הקומות וניגשת לבלוני הגז
.כמה שאני לא אוהבת להתעסק עם כבלים של אחורי המחשב..ושרשראות ברזל כבדות וגם מנעולים כבדים
.אני פותחת את המנעול החלוד ומשחררת את השרשרת הכבדה
.זהו ! צמד בלוני הגז משוחררים להם לחופשי
.אני סוגרת שסתום אחד .פותחת את השני .אולי יהיה נס ויש כאן טיפה גז בישול .. הכל ריק לגמרי
-
.אני חשה אשמה ..שלא הזמנתי בלוני גז ובזמן , אבל רק אתמול היה כאן גז לבישול ובשפע
.מצא לו עיתוי נחמד להיגמר ועוד בערב חג
ואני ,שהבטחתי שאני מביאה לארוחת החג את זה ואת זה וגם את הדלורית הממולאה כל טוב ! (ניסוי חדש)..מזל שסוכנות הגז עובדים היום
"2 בלונים ועכשיו !.." אני מזמינה כבר בבוקר.מבקשת בו זמנית את הטלפון של הבחור שיביא לי את הבלונים
-
.מ' המוביל עונה לי באדיבות
"..הסירים על האש ואני חייבת גז, תעזור לי.. שילמתי כבר ..
האיש מחוץ לעיר ולא יגיע לכאן עד 11:00 אולי 12:00 אולי 13:00
.אני מבקשת שוב ויפה ...
"נשמה ..את הלקוחה הראשונה שאביא לה בלונים ברגע שאני מגיע לעיר"
-
."זהו, נראה אותו..." סיננתי לעצמי
.סוף דבר ולשמחתי בשעה 11:33 הגיע האיש עם עוזרו והרכיבו לנו 2 בלונים חדשים ובוהקים.
:נכנסתי למטבח להכין את הדלורית הממולאה


המתכון לדלורית הממולאה כל טוב נצפה במגזין אוכל צימחוני של סתיו 2010 ועבר עיבוד מסויים. הצטיידתי מראש בכל הדרוש כולל דלורית תמירה ופסטה בצורת אורז. הפחתתי את כמות גבינת הדניש בלו לפי המצאי בבית
הדלורית נאפת קודם במשך כשעה כשהיא חצוייה ומרוחה בשמן זית, מלח ופלפל. לאחר מכן יש להכין מלית ירק ופסטה, למלא את שני חצאי הדלורית ולהחזיר לתנור/לטוסטר אובן לאפייה קצרה ונוספת. מומלץ להגיש חם ,אז הגבינה מותכת ומשתלבת מצויין עם האגוזים ויתר המרכיבים
זו מנת הגשה ל- 2 סועדים כארוחה קלה , גם בסוכה.. או ניתן לפרוס כל מחצית דלורית לפרוסות עבות ולהגיש ,חם.משאירים רק את הקליפה הדקה

דלורית ממולאה
:החומרים
דלורית אחת גדולה ושטופה
שן שום כתושה
כוס פסטה בצורת אורז = 150 גרם
בצל שלוט קצוץ,ניתן לרכישה במארזים קטנים במחלקות הירקות גם מתוצ. "תקוע
עשרה= 10 עלי מרווה טרייה ,קצוצים
מאה = 100 גרם פטריות טריות (2 גדולות מאוד) קצוצות
כ- 100 גרם גבינת דניש בלו, מפוררת
כ- 2 כפות אגוזי מלך קצוצים גס
שמן זית להברשה
ומעט חמאה

:אופן ההכנה
.לחמם תנור אפייה/טוסטר אובן לחום בינוני-גבוהה 190 מעלות
.לחצות את הדלורית ולהסיר את הגרעינים. בעזרת כפית פרזיאן זה קל
.להניח את 2 חצאי הדלורית בתבנית אפייה , הצד החתוך יהיה כלפי מעלה
בשקע בדלורית מהיכן שהוצאו הגרעינים לשים מעט חמאה ושום. את יתר חלקי הדלורית (לא הצד החיצוני) להבריש בשמן זית
.לפזר מלח גס ופלפל שחור גרוס טרי
.לאפות את הדלורית כשעה בתנור החם או עד שהיא רכה,לבדוק עם מזלג את חלקה העליון
-
:בזמן שהדלורית נאפת יש להכין את המלית
.לבשל את הפסטה בצורת אורז במים רותחים ולמשך דקות ספורות (לפי הוראות היצרן).לסנן
במחבת לטגן במעט חמאה ועד לריכוך יחד את עלי המרווה, פטריות ובצל השלוט (אפשר להחליף בצל קטן רגיל
.לערבב עם הפסטה-אורז המוכנה
.לרוקן את הדלורית מבשרה האפוי ולהותיר קליפה בעובי של כס"מ
.את בשר הדלורית לקצץ גס ולערבב עם יתר המלית
.להוסיף למלית מחצית מכמות הגבינה והאגוזים
.למלא את 2 חצאי הדלורית במלית
.לפזר למעלה את יתרת הגבינה והאגוזים
.להכניס לתנור/טוסטר חם (190 מעלות) לאפייה של כ- 10 דקות או עד שהגבינה נמסה ופני הדלורית מזהיבים
.להגיש חם

חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי. עולם קולינרי עשיר וטעים

No comments:

assets Creative Commons License