09/10/2009

** October 9 -נקניק תאנים איטלקי

נקניק תאנים איטלקי
הפוסט הזה הולך להיות ארוך.. אך שווה ביותר. מתכון נקניק תאנים איטלקי. מתכון שנולד בטוסקנה, תורגם לגרמנית ונמצא על ידי השבוע ברשת. התמונה של הנקניק הקסימה אותי. המרכיבים היו זמינים. הסקרנות הכניסה אותי אתמול למטבח. לאחר השהייה של יממה הנקניק נפרס היום. הוא נפלא וגם מלא ויטמינים ואנרגיה טובה. הנקניק הזה מורכב מפירות יבשים כשהבסיס הוא תאנים יבשות, בתוספת אגוזים, מעט שוקולד וחומרי טעם טבעיים
--
מארז של תאנים המתין לי במגירת המקרר. באותה המגירה אני מחזיקה קטניות, מיני אגוזים, קוקוס, שומשום ופירות יבשים על כל סוגיהם. מארז קטן תוצרת איזמיר שבטורקיה שהכיל מאתיים וחמישים גרם תאנים
 

התאנים היו טובות אך יבשות. החלטתי שאני חולטת אותם בקערת מים רותחים למשך פרק זמן קצר
החליטה החזירה את התאנים לחיים. הן תפחו והתמלאו וצבען היה כהה יותר. שטפתי וסיננתי במסננת הקטנה

גם את המרכיבים הנוספים חלטתי קצרות וייבשתי: מישמש, פיסטוקים קלופים ושקדים מולבנים
השוקולד המריר המתין בצד
בחורף הקודם וגם כעת אני שומרת בפריזר זסטים של תפוז ולימון. הם נוחים לשימוש, מפשירים מהר והארומה שלהם חזקה וטובה. קיצצתי חופן מהקליפות על מנת להוסיפן לנקניק שלי
 
השקדים והפיסטוקים נקצצו גס במעבד מזון. השוקולד נקצץ לפירורים גם כן במעבד המזון. התאנים נטחנו לעיסה רכה יחד עם מעט מיץ לימון. כל המרכיבים נלושו יחד לעיסה אחידה. עוצבו כנקניק- כגליל. נעטפו בנייר אפייה הדוק, נקשרו ואוחסנו במטבח על השיש במשך יממה. הנה רשימת המרכיבים
מאתיים חמישים גרם תאנים יבשות
זסטים של תפוז ולימון
כחמישים גרם שקדים מולבנים
כחמישים גרם פיסטוקים קלופים
כארבעה מישמשים יבשים
מעט מי פריחת תפוז
מיץ מלימון קטן
חמישים גרם שוקולד מריר לפחות 50%
 
הנה ה'נקניק' על נייר האפייה

נקניק התאנים עטוף היטב מאוחסן ליממה

 
 
לאחר יממה ניתן לפרוס את נקניק התאנים עם הנייר, כמו נקניק ולהגיש..זה טעים לא מתוק מידי וממלא אותנו באנרגיה טובה
 

חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי.עולם קולינרי עשיר וטעים

No comments:

assets Creative Commons License