21/06/2010

*June 21 רוני יופה, זרקור על ציירת ישראלית מיוחדת

!רוני יופה מציירת גם אוכל . זרקור על ציירת מוכשרת והיא משלנו

 
?רוני, ספרי לנו מי את
האמת שאני לא ממש יודעת לענות על השאלה הזאת, או אם יש צורה מקובלת, אז אכתוב את זה כמו באתרי היכרויות
רוני. בת 25. רמת גן. במקור מקיבוץ באזור ירושלים. צבא בחיל מודיעין – החיילת הכי שמחה בצה"ל. מציירת. מבשלת. בריאה בגופה ובנפשה וכרגע בחופש עד להודעה חדשה
מתי התחלת לצייר?
התחלתי לצייר ברגע שהצלחתי לאחוז משהו ביד. ללמוד לצייר ולעסוק בזה באופן מקצועי התחלתי בסוף 2005
אני לומדת לצייר אצל המורה ג'ורג' רוט
http://stage.co.il/Authors/GeorgeRoth

:ציור הוא האהבה שלי, הפרנסה שלי וחיי
My love, my living my life

בקשר לעבודות, בשלב זה חלק מלימודי עוסק ברפרנסים. לאחרונה התחלתי לחטוא ב"סוריאליזם" ולחבר תמונות או להמציא חלק מהציורים. הרעיונות באים מהיכן שבאים לכולם רעיונות
זה הכול שילוב של אסוציאציות, מצבי רוח, הלך רוח מסביב והתקופה בחודש. לא, זה לא קשור ישירות לביולוגיה שלי, ולצערי נתתי לזה להישמע חסר שליטה ותנודי, אבל אני בסך הכול מנסה להגיד שאני מציירת מה שבא לי
אני מציירת אצלי בדירה בדרך כלל, ובסטודיו של ג'ורג' רוט. יש לי גם מקום אצל ההורים, ואלה המקומות שבהם אני נמצאת לרוב, אם אין לי ספר ביד, אז אשמח לצייר גם בתחנת סבידור מרכז – ת"א. או בכל מקום אחר
ספרי על ציורי האוכל שלך. כשאני רואה לדוגמא את תמונת הלחם, צלעות כבש, הקרפאצ'ו, הפיצה, הרטבים ..זה מעורר תיאבון וחושים
זה התחיל כשהתחלתי ללמוד ציור בצבעי שמן. ישנן מספר טכניקות והראשונה שנלמדת אצל ג'ורג' רוט היא טכניקת שפכטל. שפכטל נקרא גם "סכין ציירים" אלוהים יודע למה, אבל ככה תמצאו אותו בחנויות, מי שמתעניין
בטכניקה הזאת, לפחות בהתחלה, קשה להגיע לפרטי הפרטים, וג'ורג' המליץ לי ולכל שאר התלמידים שמגיעים לטכניקה, לבחור רפרנס עם משטחי צבע ברורים כמו נוף, או פרחים
אני לא מוצאת את עצמי מציירת נופים ופרחים גם ארבע שנים אחרי, זה פשוט לא עושה לי את זה
אז החלטתי שאצייר אוכל. תמונות אוכל טובות מצאתי גם בעיתוני נשים, לצערי עם הזמן הכול נהייה שם דיאטטי ואורגני – וכך גם הצבעים בתמונות. אז גם המטבח המשפחתי ..נוטל חלק בעניין
איך עושים את זה, מניין מתחילים ציור?
פשוט מציירים. זה כמו לצייר כל דבר אחר
בקשר לטכניקה הספציפית – פשוט שמים את הצבע. כמו שזה נשמע. מתחילים בלמלא משטחים גדולים, ואז מפרטים לפי הצבעים שרואים ברפרנס. וזה מתבצע באותו האופן גם מציור ממודל – חיי, לא תמונה, או מציור מהדמיון. פשוט שמים צבע
לא אכנס לכל תהליך ההזדהות עם הציור, וההבעה הרגשית, אני באמת רוצה לשאיר את מי שקורא את זה ממוקד וענייני. בכמה מילים אומר שכשמציירים אוכל, לדוגמא, רצויי מאוד שתדמייני איך זה לאכול את זה. וזה ניסוח מאוד מתון


יצא לי לצייר משהו שהכנתי ולהעניקו במתנה. זה היה ציור של לחם שאותו נתתי (את הציור, לא את הלחם) לשף יואב בר כמתנת פרידה עם סיום עבודתי כקונדיטורית אצלו במסעדת "מראבו". ללחם הייתה משמעות מאוד גדולה בקשר שלי עם המסעדה, עם השף ועם בישול בכלל

?כמה זמן לוקח לצייר
זה מאוד תלוי בהרבה דברים, אני מניחה שלא פחות מחמש שעות וזה יכול להגיע גם ל40 שעות.. נורא תלוי מה הגודל, מה התמונה, כמה זמן יש לך ביום לצייר.. אין לי איך לאמוד את זה באמת

ציורי העירום שלך, פנטזיה או מציאות?
שוב, אלה ציורים מתוך רפרנסים. אז הם מן הסתם התקיימו במציאות, הסצנות היו שם וצולמו לאתרים כאלה ואחרים. בחרתי לצייר אותם כנראה כי הם מצאו חן בעיניי. יש שאלות שהתשובה הכי טובה עליהן היא "כי זה מגניב" וכנראה שזה מה שאומר גם כאן
?האם את מציירת לפי הזמנה
כן. אני מציירת לפי הזמנה. אני מתפרנסת מהציורים שלי. אבל לא כל הציורים הם בהזמנה, את הרוב כרגע אני מציירת במסגרת הלימודים שלי על מנת לתרגל ולתרגל
כל מה שיש לי כרגע מיועד למכירה. בקשר לעלויות, זה מאוד ספציפי ותלוי בציור

מה מבדיל את הציורים שלך מציורים של ציירים אחרים?
אותם הדברים שמבדילים ביני לבין אנשים אחרים. אני מבטאת בציורים שלי את עצמי, זה כמו כתב יד
החברים שלומדים איתי, בוחרים בחירות שונות וממקדים בנושאים שונים – ציור ילדים, קומיקס, קעקועים, אילוסטרציה, ציור קלאסי וכדומה. כל אחד מוצא לו את מה שהוא אוהב ובו בהוא בוחר להתמקד
ביחס לאנשים אחרים העוסקים בציור בארץ, אומר שרוב ההבדל הוא בטכניקה – טכניקה קלאסית, שבה אני שואפת להתמקצע. כמובן שכל אחד בוחר את הבחירות והאהבות שלו, ובכך גם יש הבדל כמו שאמרתי קודם
אצל רוב האנשים שראיתי שמציגים בארץ, נראה שה"אמירה"/"קונספט"/"רעיון" בא לפני, ולרוב, על חשבון הטכניקה
אני שואפת קודם לצייר ברמה שתבטא אותי ותרגש אחרים ואז יבואו כל שאר הדברים שנלווים לאמנות
."המטרה היא ציור חיי ומרגש. תוצר הלוואי שלו הוא "קונספט" ו"אמירה"

מה דעתך על לצייר גם עבור מסעדות ? בעל המסעדה ייבחר מנות נבחרות שיתלו על קירות המקום
בקשר לציור לבעלי מסעדות, אומר את האמת, יש ציור אחד שלי שתלוי למכירה במסעדה בשם "קפה סירקין" אבל הוא לא קשור לאוכל. אני פתוחה להצעות ציור מאתגרות
בקשר להצגת ציורים כמו שלי במקומות שלא נמצאים באינטרנט, אומר שהמצב די עצוב. כי ציורים כמו שלי נחשבים לעיתים ל"פאסה". תעשי סיבוב אחד בתל אביב ברחובות כמו בן יהודה, ותציצי בחלונות הראווה של הגלריות
הציורים וה"אמנות" ש"הולכת" היום בשוק, רחוקה שנות אור ממה שאני עושה
מתישהו אני חושבת שכן יהיה לי שוק גדול יותר לתחום הזה, וזה נראה לי רעיון גדול בשביל בעלי מסעדות, אבל אני נותנת לזה עוד מעט זמן . מעטים הם האנשים המעיזים לתלות במקום עסק משהו (ציור) לא אופנתי. במיוחד בתל אביב

רוני יופה – ציורי פוד פורנו במיטבם. תאווה לחיים, ליצירה לאיכות מסוג אחר ולהצלחה, אין כל ספק שהציורים של רוני יופה מדברים בעד עצמם
©ציורים: רוני יופה – כל הזכויות שמורות

No comments:

assets Creative Commons License