21/03/2023

גלידת בזיליקום

~~~גלידת בזיליקום - המתכון~~~

:גלידה עדינה בטעם מיוחד


דפדפתי במגזין גורמה האמריקאי הזכור לטובה (אוקטובר 2004), בעמוד 316 מצאתי קובץ מתכוני גלידות וסורבה:- היביסקוס, תפוזים וגם בזיליקום. עורכת המזון של המגזין דאז, שלי וויסמן מספרת שגילתה את גלידת הבזיליקום של ז'אן-ז'ורז' וונגריכטן בביסטרו שלו במנהטן, דבר שגרם לעורכים נוספים מהמגזין לטעום במילנו גלידות צמחי תבלין מבוססות קסטרד.
ואני.. שרציתי גלידה "בצבע ירוק טבעי", הייתי חייבת לרוץ ולהכין. הבזיליקום המתין במקרר זמן רב מידיי..


הגלידה מכילה מעט מרכיבים- שתי כוסות חלב, חופן עלי בזיליקום טריים (3 כפות קצוצות), חצי כוס סוכר, 4 חלמונים וחצי כוס שמנת מתוקה.
המרכיבים עוברים בישול, טחינה, סינון ומוכנים במכונת גלידה. כמות הגלידה צנועה הפעם ותתאים לטעימות רבות לחובבי בזיליקום שיתענגו על הטעם והריח.
מסקנות -
לגלידה טעם עדין של בזיליקום
המתיקות עדינה
מירקם טוב לאחר פרק זמן קצר בהוצאה מהמקפיא
הטועמים שלי אהבו את טעם הגלידה
הצבע אינו ירוק... אבל כן צהבהב נוטה לירקרק

חובבי בזיליקום, כך תכינו את גלידת הבזיליקום שלכם:

יש למדוד הכול בכלי מדידה. בקלחת יש להרתיח 2 כוסות חלב עם צרור עלי בזיליקום טרי קצוץ= 3 כפות, רבע כוס סוכר לבן וקורט מלח. להסיר מהאש ולהניח על השיש למיצוי למשך חצי שעה. לטחון הכול במעבד מזון. לטרוף היטב 4 חלמונים עם רבע כוס סוכר לבן, להוסיף את תערובת החלב בזילוף עדין. לבשל בקלחת בבחישה על להבה בינונית עד ל 83 מעלות צלציוס. *לא להרתיח*. להסיר מהלהבה ולהעביר דרך מסננת משי. לקרר רבע שעה (על מי קרח, אני שמה במקרר למספר שעות, כדאי גם לכם ככה). לבחוש פנימה חצי כוס שמנת מתוקה צוננת. לערבל במכונת גלידה עד שמוכן. 

החיים בגרינלנד:

No comments:

assets Creative Commons License