05/04/2024

להכין בבית משחת וניל

משחת וניל אמיתית - הנוסחה


הסתקרנתי מאוד להכין את ה Vanilla paste מתכון של אלכס גרין (Alex Green). ראו למטה סרטון המדגים (לא על ידי אלכס גרין) את ההכנה הפשוטה.
היתרון בסוג משחה זו הוא זמן ההכנה המהיר ושימוש המידיי, וזאת לעומת תמצית וניל המוכנה בבית מוודקה או מרום בתוספת מקלות וניל (חצויים או מגורדים מתוכנם, יש לי מאלו במטבח, הוכנו בחודש ינואר ומשביחים עם הזמן, כבר בשימוש בקינוחים), זמן הכנתם למיצוי מלא, כשנה.
במשחת וניל זו , אינה ממש סמיכה, טוחנים בבלנדר מקלות וניל חתוכים גס לרוחבם בתוספת מים, סוכר, וודקה ומעט סירופ תירס.

למעלה- מקלות הוניל ששימשו אותי בהכנת המשחה
במגבלות הבלנדר שלי, טחנתי הכול היטב דקות אחדות וגם סיננתי במסננת משי קטנטנה לקבלת מירקם חלק וללא פיסות ממקלות הוניל. בלנדר חדיש וחזק יותר יבצע את הטחינה מהר יותר וסביר שלא יהיה צורך בסינון כלל.
התוצאה שקבלתי משחה טעימה, חלקה, מבריקה, ריחנית ושחורה, נמזגה מיד לצינצת קטנה. מלבד... הר של כפיות טעימה בכיור, הספקתי כבר מעט להשתמש בקינוחים לבדיקת חוזק המשחה וזה טוב.
הצעה של אלכס גרין, להניח את המשחה המוכנה למשך חודש ולאחר מכן לטחון פעם נוספת (לדעתי, מיותר). אגב, תוספת המים למחית מונעת לדבריו טעם מודגש מאוד של אלכוהול
משחת הוניל מחליפה תמצית וניל 1:1.


נוסחא למשחת וניל (חישבתי מחצית הכמות המצויינת בסרטון- מה שאלכס גרין מציע במתכון שלו):
28 גרם מקלות וניל קצוצים גס
42 גרם מים
112 גרם סוכר לבן
84 גרם וודקה
15 גרם סירופ תירס
הערות:
לשקול כל מרכיב במשקל, המשקל נמדד בגרמים ולא במ"ל.
מקלות הוניל שלי הם תוצרת מדגסקר, נרכשו באירופה, במבחנות שכל אחת מכילה 3 מקלות.
השתמשתי בוודקה סמירנוף.
סירופ תירס שלי היה בהיר.
לערבב עם כפית לפני שימוש.

No comments:

assets Creative Commons License