24/09/2022

עוגת פרג, מתכון נפלא וקל הכנה

עוגת הפרג
באותו הערב הם עבדו בחנות בשש ידיים במקביל, אחד מהם שקל שקדים, השנייה אורזת חמוציות, והאיש החדש, ממלא את מדפי הקיטניות בכל טוב
ואז הגעתי אני לחנות הותיקה, עומדת יפה.. בתור ומבקשת 400 גרם פרג טחון. ומיכאל אומר בחוסר נחת, שמהבוקר המכונה שוב לא זזה, לא טוחנת שום דבר. אישתו, בפאה אופנתית מוסיפה שככה זה, סמוך לכל חג המכונה מחליטה לשבות. אבל, יהיה בסדר!. "תתקשרי מחר בשעה 12, נגיד לך מה קורה". למחרת אני קופצת לחנות להשלים קניות. מיכאל אומר שהצליח לטחון את הפרג שלי רק פעם אחת. "נסה פעם נוספת", אני מבקשת. אני צריכה את זה לעוגה טחון היטב. "המכונה לא עובדת", הוא אומר, אולי מחר
.!ברגע אחד, הוא מנסה להפעיל במיוחד בשבילי וזה עובד, יש פרג טרי וטחון דק
קחי, הוא מוסר לי את שקית הפרג, גדושה בפרג שחור טחון דק דק. "אני מקווה... שהעוגה תצליח לי"... אני מוסיפה בחצי חיוך
האמיני שהיא תצליח והיא תצליח לך!, אומר הוא בפסקנות. מסביר את הידוע לי, כח האמונה במילים החיוביות. והעוגה אכן הצליחה ומאוד. הנה רצתי לשתף אותכם. אגב, המתכון מומלץ למכורי פרג, כבדים כקלים. שנה טובה ומבורכת
עוגת הפרג
בצק:
3.5 כוסות מדידה קמח לבן רגיל
חצי כפית מדידה אבקת אפייה
3 כפות מדידה סוכר לבן
2 חלמונים - לשמור בצד חלבון אחד בקערית קטנטנה
200 גרם חמאה
כפות אחדות מיץ תפוזים סחוט טרי או מים
למלית הפרג:
1 כוס סוכר לבן (200 גרם)
4 כפות מדידה דבש
חצי כוס מדידה חלב
3 כוסות פרג טחון טרי ודק = 350 גרם
מיץ וגרידה מלימון בינוני/קטן
גרידה מחצי תפוז יפה - לא חובה
חופן צימוקים חלוטים (אני אוהבת כהים), יבשים וקצוצים
2 כפות ברנדי או רום איכותי למשל רום אמברה (לא התמצית)
2 כפות שמנת חמוצה
30 גרם חמאה
1 ביצה

להברשה: מעט חלבון טרוף עם מזלג
-
תבנית מלבנית 22.5 ס"ע על 32.5 ס"מ
:אופן ההכנה
.במעבד מזון או במיקסר (או ידנית) לערבב את כל מרכיבי הבצק ליצירת בצק אחיד
.לעטוף את הבצק בניילון, לאחסן במקרר לשעתיים או בפריזר לחצי שעה

:המלית
.בקלחת להביא לרתיחה את החלב, סוכר ודבש. לערבב
.להוסיף את הפרג הטחון, מיץ וגרידת לימון, לבשל מעט על להבה נמוכה ולהסיר מהאש
.להוסיף לקלחת את יתר מרכיבי המלית, לבחוש ולהניח על השיש עד שהתערובת פושרת

:עיצוב ואפייה
.לחמם תנור אפייה לחום בינוני 180 מעלות
לחלק את הבצק לשני חלקים שווים. לרדד חלק ראשון על משטח מקומח לגודל התבנית ולהניח על נייר האפייה שבתבנית. אין צורך לרפד את הדפנות
. למרוח את מלית הפרג באופן שווה על הבצק שבתבנית
.לרדד את מחצית הבצק השנייה על משטח מקומח ולהעביר אותו, רצוי בשני חלקים מעל מלית הפרג
.להבריש את הבצק במעט חלבון
.לאפות את העוגה במרכז התנור למשך כ 35 דקות או עד שהיא מזהיבה היטב
.לסמן פסים שתי וערב (אצלי התקבלו 36 חתיכות) לחתוך את העוגה רק כשהיא פושרת/קרה
.לאחסן את העוגה עטופה היטב בחוץ למשך ימים אחדים או לשמור מספר שבועות בפריזר


: קרדיט למתכון
המתכון פורסם לפני כשני עשורים בפורום האוכל של אורט ישראל על ידי חברת הפורום משתמשת בשם ג'ודי. ערכתי במתכון שינויים קטנים
 !וקצת מוזיקה, שתהיה לכולנו שנה טובה ומבורכת

 

חניתה הראל בלוג אוכל ©כל הזכויות שמורות על הצילומים, התכנים והתמונות שלי 2005-2022 מטעמים הום-מייד ,מתנות מהמטבח, מוצרי קרושה וכתיבת תוכן איכותי https://www.facebook.com/lemongingerBlog

No comments:

assets Creative Commons License